Skriver.jpg

oden

Välkomna till Bergsundsskolans tredjeklassare på våning tre.

​

Vi som jobbar här, Vanja, Valeria, Bettan och Lucas, strävar liksom alla andra på skolan mot att eleverna ska nå så långt de kan i sin utveckling mot de mål som finns i läroplanen men också socialt och känslomässigt.

​

Fröken Vanja gillar, förutom att vara i klassen och undervisa, att pyssla, måla och plocka svamp. Hon har haft nästan alla husdjur som man kan tänka sig, inklusive en tupp och en syrsa.

​

Handbollsnörden Bettan, vår lilla husspindel, har koll på ALLT på hela skolan. I egenskap av att vara bollsportsmamma är hon också toppen på att kontrollera vrickade fötter, stukade fingrar och på att ta hand om sår, bulor och näsblod.

​

Lekfulla Lucas är en hejare på kortspel, bollspel, lekar och schack. Smyger man sig på honom när han har lurarna i öronen är man nästan garanterad att få se och höra honom dansa och sjunga.

​

Tillsammans med klassen delar vi många skratt, intressanta diskussioner och allvarliga samtal, samtidigt som vi med spänning följer och stöttar dem på deras egna resor genom lågstadiets sista läsår.

​

Den språkliga medvetandeträningen genomsyrar hela vår verksamhet:

Odens telefonnummer